Nieuwsgierig, positief en bewust. Mooie eigenschappen die Dariush Ansari met zich meebrengt om invulling te geven aan zijn nieuwe baan als Commercieel Binnendienst Medewerker bij PION. Een gesprek over het belang van meerdere meningen, doorzettingsvermogen en het gemak van groen om Protecting tomorrow in de praktijk te kunnen brengen.

 

Meerwaarde door vindingrijkheid

De 31-jarige Dariush Ansari is een ontdekkend type. Hij houdt ervan om backpackend nieuwe bestemmingen te verkennen en dan het liefst in Azië en Zuid-Amerika. Zijn nieuwsgierigheid komt hem in zijn nieuwe functie goed van pas. Als Commercieel Binnendienst Medewerker kijkt hij verder dan de initiële vraag van de klant om de beste en meest veilige oplossing in kunststof kabelbescherming te vinden. ‘Ik wil de echte behoefte van de klant ontdekken en zijn vraag tot in de kern ontleden. Daarom kijk ik er vaak ook met meerdere collega’s naar. De combinatie van alle meningen maakt me vindingrijk en dat leidt altijd tot meerwaarde voor de klant’, licht Ansari toe.

 

Positieve beweging

In zijn opvoeding kreeg hij een mooie combinatie van doorzettingsvermogen en positiviteit mee. ‘Mijn meest inspirerende les is om altijd door te gaan, ongeacht wat er gebeurt. Gewoonweg nooit opgeven en ga voor positiviteit.’ PION’s motto Protecting tomorrow bevat voor hem dezelfde ingrediënten: ‘Met elkaar moeten we een positieve beweging creëren waarbij we verder kijken dan de huidige maatschappelijke problemen. Om een nieuwe toekomst te kunnen bouwen, moeten we juist kansen zien en met elkaar doorzetten om die kansen te realiseren. Gewoonweg het beschermen van kabels hand in hand laten gaan met het beschermen van de toekomst. Net zoals we dat doen met de deelbare klembuis, gemaakt van uitval van Volvo-bumpers. Circulair, betrouwbaar, veilig én duurzaam.’

 

Gezonde prestatie

Hij hoopt met zijn werk binnen PION dezelfde energie te genereren die hij van fitness krijgt. ‘Fitness daagt me uit en geeft me energie om steeds beter te presteren. Presteren in de commerciële binnendienst is vergelijkbaar. Het geeft energie om de uitdaging van de klant te begrijpen. Met elkaar het doel bepalen, vervolgens een veilige oplossing en het beste advies bieden en dan kijken hoe we onszelf de volgende keer kunnen overtreffen.’ PION’s Managing Director Gerben Borger bevestigt zijn mentaliteit: ‘De positiviteit en energie van Dariush voelde ik al in ons eerste gesprek. Zijn gedrevenheid en vindingrijkheid is te vergelijken met die van Tesla. Niet geheel toevallig is dat voor hem een inspirerend voorbeeld van een duurzaam merk dat in staat is om een systeem in beweging te zetten. Precies die instelling hebben we nodig om ook op het gebied van kabelbescherming een positieve, duurzame beweging te realiseren. Een beweging die iedereen laat voelen dat circulair ondernemen niet alleen belangrijk, maar ook voor iedereen toegankelijk en makkelijk is.’