Voor de veiligheid van de reizigers worden de perronkappen van het NS-station Leeuwarden vervangen. Alle perronkappen moeten worden losgemaakt en gerestaureerd. Door de jaren heen zijn de kappen door weer en wind flink toegetakeld. Het station is een rijksmonument en veel onderdelen moeten dan ook weer in historische staat worden teruggebracht.

Een mooie uitdaging, waarbij Swietelsky een hoofdtracé verbinding maakt voor de glasvezelaansluitingen vanuit de MER/OVCP-ruimte naar de perrons. ‘De grootste uitdagingen bij zo’n project zijn altijd onbekende kabels en leidingen. Aangezien hier een 125mm 2 stuks verbinding kwam, ben je niet erg flexibel qua buigen bijvoorbeeld’ zegt Kelvin Visser van Swietelsky. Gelukkig hebben wij een mooie rechte lijn kunnen gebruiken. De handholes van PION Kunststoffen bleken de juiste uitkomst voor de uitdagingen van dit project. De Crosscubes zijn erg handzaam waardoor ze makkelijk gelegd kunnen worden. Er moest op zeer korte termijn geleverd worden. Ondanks die druk is de samenwerking met PION soepel verlopen.’