Met een HTS weg- en waterbouw studie en vele jaren ervaring in de ingenieurs en aannemerswereld is Kees van den Ham een ware aanvulling op het accountteam van PION. Het commerciële aspect, de vrijheid zelf te handelen en het verschil in de markt van infra en energie te kunnen maken, maakt de functie als accountmanager voor hem aantrekkelijk. Hij heeft de sterke ambitie om PION verder op de kaart te zetten als specialist, meedenker, projectpartner en voorloper op het gebied van duurzaamheid en circulariteit. Het imago van slechts toeleverancier doet PION dus zwaar tekort en daar ligt voor hem de uitdaging.

Maar Kees hoe ga je dat realiseren?

Helemaal nu in een tijd van gepaste afstand. Hoe kom je dan dichter bij je eindgebruiker en kan je het juiste verhaal vertellen? ‘De uitdaging ligt vooral bij het vergroten van de naamsbekendheid’ vertelt Kees. ‘PION lijkt een bescheiden speler, dat zijn ze ook, omdat ze altijd weten dat ze kunnen waarmaken wat zij beloven en niet hoog van de toren blazen. Geen cowboy gedrag dat past niet bij PION. Je merkt dat juist nu, je kwaliteiten, ervaring en betrouwbaarheid ertoe doen. Dat je een stuk markt- en productkennis plus efficiëntie kan toevoegen en niet alleen maar een scherpe prijs moet bieden. Iedereen let nu extra op zijn begrotingen, zit er scherp in. Maar dat gaat verder dan alleen een lage prijs. Nu is de kans om naast je klant te staan. In een vroeg stadium aanhaken, oplossingen aandragen en het partnership aan te gaan.’

Paar weken onderweg

Kees richt zich onder andere op de aanbestedingsmarkt in voornamelijk de infrastructuur.  Door zijn ervaring weet hij precies hoe de hazen lopen. Daarnaast neemt veel Kees praktische ervaringen van voorbereiding en uitvoering van projecten mee.  Een project tot een succesvol eind brengen blijft altijd een uitdaging. Juist door in een vroeg stadium goede samenwerkingen aan te gaan en vertrouwen in elkaars expertise uit te spreken, komen projecten tot een succesvolle realisatie. De opgedane kennis van voorbereiding en uitvoering van projecten kan Kees dan ook succesvol inzetten bij PION Kunststoffen.

Daarbij is voornamelijk in kabelbeschermingsbranche veiligheid een groot issue. ‘Niet voor niks wordt er altijd gezegd ‘Wij werken veilig of wij werken niet” en daar wil ik mij dan ook bij aansluiten’ vertelt Kees.

Hij is slechts nog maar een paar weken op weg, maar kan voor PION al zeggen dat er bij een aantal marktpartijen mogelijkheden voor preferred supplierships aan zitten te komen. Het vertrouwen in de markt, ook tijdens deze periode, is en blijft in ieder geval.

Toekomstbestendige en toekomstbepalende oplossingen

Om onze kennis en visie op toekomstbestendigheid te delen starten wij met het organiseren van kennissessies. In samenwerking met een van de productpartners geven wij de insights. Je ziet dat overal in de EU dit onderwerp hot topic is. Onze toeleveranciers en partners lopen in andere landen soms voor op dit gebied. Veel productintroducties en innovaties kunnen weer makkelijk geadapteerd worden voor onze markten. Zo maken wij ook de infra steeds meer toekomstbestendig en duurzaam. De eerste kennissessie is verschoven in verband met de aangescherpte maatregelen, maar dat PION dit in de toekomst gaat opstarten dat is zeker.

Daag hem uit

Gerben Borger, directeur van PION Kunststoffen kan hier nog aan toevoegen: ‘Je merkt dat Kees ervaring heeft in de infrawereld en aannemerij. Hij doorziet de belangen, heeft technische bagage en heeft de drive er gezamenlijk een succes van te maken. Dat past bij ons. Wij willen graag als duurzame verbinder het verschil in de keten maken. Onze expertise en innovatieve mindset inzetten om projecten gezamenlijk succesvol af te ronden. Dat past bij PION, bij partnerships. En bij Kees. Daag hem gerust uit!’